Армиите с унищожителните си възможности се превръщат в скъпо и безполезно оръжие и смисъла на оцеляването ще ги елиминира, те не превземат, а унищожават /ефективни са само за Третия свят/. Глобализацията премахва държавите на преден план излизат транснационалните компании.
И все пак! Защо Пазарна война, а не развитие на икономиките или компаниите!?
Пазарните действия не могат да се възприемат като турнирна борба. Никой не води пазарна кампания заради самото участие, подобно на олимпизма.
Военните принципи са прости и ясни правила и са напълно приложими при пазарните действия и те са в основата на всяка пазарна практика.
Във войната както и на пазара няма пасивно действие. Отбраната е печелене на време или подготовка за агресия. Всяка пасивност обрича на гибел – ако искащ мир, готви се за война, това е правилото.
Който иска да стане маркетингов генерал е длъжен в началото да изучи принципите на маркетинговата война, след това да ги забрави, докато играе играта. Добрият генерал не трябва постоянно да пита: “Какъв тип война водя? И какви принципи да приложа?”
*****
понеделник, 27 октомври 2008 г.
Пазарната война - АКТУАЛНА ЛИ Е ТЕМАТА?
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Пазарната война като направление тръгва още с възникването на конкуренцията, но реално се осъзнава в годините след Втората Световна Война, когато "Цар клиент пада от престола".
ОтговорИзтриванеВ момента, когато конкурентноспособността на компаниите силно намалява, се търсят иновативни решения за създаване на качествено нов вид продукти. Това няма да превърне пазара в "Blue Ocean", както казва Папата на маркетинга Котлър, а ще превърне всички в догонващи и подражатели, които ще се нахвърлят свирепо върху очертаващия се лидер.
Жалко, че сте спрели да пишете в блога. Има доста интересни статии и можем да говорим за актуални маркетингови тактики.
ОтговорИзтриване