понеделник, 27 октомври 2008 г.

Пазарната война - АКТУАЛНА ЛИ Е ТЕМАТА?

Армиите с унищожителните си възможности се превръщат в скъпо и безполезно оръжие и смисъла на оцеляването ще ги елиминира, те не превземат, а унищожават /ефективни са само за Третия свят/. Глобализацията премахва държавите на преден план излизат транснационалните компании.

И все пак! Защо Пазарна война, а не развитие на икономиките или компаниите!?

Пазарните действия не могат да се възприемат като турнирна борба. Никой не води пазарна кампания заради самото участие, подобно на олимпизма.

Военните принципи са прости и ясни правила и са напълно приложими при пазарните действия и те са в основата на всяка пазарна практика.

Във войната както и на пазара няма пасивно действие. Отбраната е печелене на време или подготовка за агресия. Всяка пасивност обрича на гибел – ако искащ мир, готви се за война, това е правилото.

Който иска да стане маркетингов генерал е длъжен в началото да изучи принципите на маркетинговата война, след това да ги забрави, докато играе играта. Добрият генерал не трябва постоянно да пита: “Какъв тип война водя? И какви принципи да приложа?”

*****

2 коментара:

  1. Пазарната война като направление тръгва още с възникването на конкуренцията, но реално се осъзнава в годините след Втората Световна Война, когато "Цар клиент пада от престола".
    В момента, когато конкурентноспособността на компаниите силно намалява, се търсят иновативни решения за създаване на качествено нов вид продукти. Това няма да превърне пазара в "Blue Ocean", както казва Папата на маркетинга Котлър, а ще превърне всички в догонващи и подражатели, които ще се нахвърлят свирепо върху очертаващия се лидер.

    ОтговорИзтриване
  2. Жалко, че сте спрели да пишете в блога. Има доста интересни статии и можем да говорим за актуални маркетингови тактики.

    ОтговорИзтриване